Jihokorejský SsangYong se v České republice dobře etabloval, o čemž svědčí registrace už 10 000. vozu této značky, která proběhla na konci října. Prodeje od návratu na český trh předpěti lety stabilně rostou, přičemž automobilka má i v následujícím roce ambiciózní prodejní plány a očekává další rozvoj. Ten si slibuje i od nového personálního obsazení, kdy na pozici Country Directora pro Česko a Slovensko přichází Dominik Slusarczyk.
SsangYong se specializuje zejména na vozy SUV, které se vyznačují vysokou kvalitou za příznivou cenu. Na tuzemský trh se vrátil po delší odmlce v roce 2019, kdy uvedl kompaktní SUV Tivoli či naopak největší a nejluxusnější Rexton. Postupně se vozový park rozšiřoval o další modely, přibyla vlajková loď celé značky, Korando, dále pick up Musso i rodinný Torres, který letos získal i elektrickou variantu s přídomkem EVX. Už loni značka ohlásila 10 000 prodaných vozů, nicméně dohromady za český a slovenský trh. Teď stejného milníku dosáhla samostatně za Českou republiku, přičemž Slovensko podle odhadů očekává překonání 5 000 registrací začátkem příštího roku.
Automobilka ale nechce usnout na vavřínech a plánuje další rozvoj. Ten mají přinést i personální změny na klíčových pozicích. Na pozici Country Directora od listopadu přichází Dominik Slusarczyk, který střídá Petra Škutinu. Dominik má bohaté zkušenosti z automotive, působil například jako Country Manager Nissan v České a Slovenské republice nebo jako Purchase Director v Qarson.
„Jsem velmi rád za tuto příležitost, značku SsangYong přebírám po pěti letech od Petra Škutiny v dobré kondici a moc se těším, kam ji budeme posouvat dál. Můžu prozradit, že na příští rok plánujeme řadu novinek,“ naznačuje nový Country Director Dominik Slusarczyk.