Jihokorejská automobilka známá dosud pod jménem SsangYong vstupuje do nové éry – na českém a slovenském trhu nyní ponese název KGM. Značka, jež si vybudovala pověst specialisty na SUV, představuje rebranding na novém modelu Actyon. Ten symbolizuje moderní design, inovace a odvážný přístup k mobilitě. Celá změna názvu bude podpořena i reklamní kampaní, která se objeví v televizi, online médiích i v tisku.
Dlouho očekávaná změna je tu – po fázi, kdy se automobilka prezentovala jako SsangYong by KGM, teď na českém a slovenském trhu přichází úplný přechod k písmenné zkratce KGM značící jméno nového majitele KG Mobility. Logo symbolizující dva draky (překlad názvu SsangYong) zůstává, stejně jako primární orientace na SUV. To potvrzuje Country Manager KGM pro Českou republiku a Slovensko Dominik Ślusarczyk: „Rebranding je bezpochyby důležitým milníkem pro naši automobilku. Nicméně nevnímáme změnu jako revoluci, ale spíš chceme navázat na dobrou pověst, kterou si značka za ty roky mezi českými a slovenskými řidiči vybudovala. Stále jsme SUV specialista z Koreje a nabízíme vozidla se skvělým poměrem kvality a ceny, na tom se nic nemění.“
SsangYong na český a slovenský trh znovu vstoupil v roce 2019, kdy import pro obě země převzala společnost Autowallis Distribution Kft. Postupně vybudovala širokou prodejní a servisní síť, která zákazníkům přináší prvotřídní služby a spolehlivou péči o jejich vozy. V České republice už za tu dobu jezdí přes 11 000 aut této jihokorejské značky, na Slovensku pak přes 4 700. Tato obliba stvrzuje, že filozofie založená na bezkonkurenčním poměru ceny, výkonu a užitných vlastností s tuzemskými řidiči rezonuje. Další roky přinesou nové modely s nejmodernějšími technologiemi, což posune značku ještě dál.
První vlaštovkou tohoto procesu je nový prémiový model Actyon, jehož uvedení jde ruku v ruce s celým rebrandingem. Jedná se o sofistikovaný vůz, který spojuje robustnost a praktičnost městského SUV s elegancí kupé. Actyon stojí na stejných základech jako sesterský Torres a nabízí automatickou převodovku již v základu i nejvyšší objem zavazadlového prostoru ve své třídě (po sklopení sedadel se prostor rozšíří až na 1 568 litrů). Čelní maska zaujme designem světel – samotné světlomety jsou ve tvaru inspirovaném souhvězdím Velkého vozu a jejich propojení odkazuje na tzv. trigramy z korejské státní vlajky symbolizující nebe, zemi, vodu a oheň. „Jsme si jistí, že se novému modelu bude dařit. Má pro to všechny předpoklady díky robustnímu, přesto elegantnímu designu a nadstandardnímu vybavení. Už teď o něm z trhu slyšíme pochvalné komentáře,“ doplňuje Ślusarczyk.
Celý rebranding bude doprovázen velkou reklamní kampaní, která má se změnou názvu i s novým modelem seznámit širokou veřejnost. Kreativa, za níž stojí agentura werk.camp, si hraje s klíčovými písmeny KGM. O média se postará agentura Initiative a kampaň bude od 9. dubna k vidění v televizi, tisku i v online médiích a na sociálních sítích.
HISTORIE ZNAČKY:
1954 – vzniká společnost Ha Dong-hwan Automobile, která vyráběla autobusy tím, že předělávala americké vojenské nákladní vozy.
1967 – značka se stává součástí společnosti Shinjin a začíná výrobu jeepů, které se po ukončení licence přejmenují na Korando.
1986 – o převzetí se uchází Samsung a SsangYong, SsangYong vyhrává a začíná budovat vlastní silnou automobilovou značku.
1991 – vzniká technické partnerství se značkou Mercedes Benz nejdříve na sportovní a užitková vozidla, později i na osobní vozy.
2000 – SsangYong expanduje na zahraniční trhy jako výrobce kompletní řady SUV.
2015 – uveden model kompaktního SUV Tivoli, jehož se prodalo přes 145 000 kusů, což je nejvíc od založení společnosti.
2022 – značku přebírá skupina KG Mobility a začíná období rebrandingu na KGM
Odkaz na fotogalerii k tiskové zprávě:
https://drive.google.com/drive/folders/1PnDppmoLtPd3i9Du2jj-gdqVKz2cbW6m
https://drive.google.com/drive/folders/1PYWnOc7TlsDwYCPD5RozEcMvN0tftZFf